1.ابطحی، سید حسین و سعید عابسی (1386)، توانمندسازی کارکنان ، مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وابسته به وزارت نیرو.
2.ابطحی، سیدحسین و عادل صلواتی(1385)، مدیریت دانش در سازمان، انتشارات پیوند نو.
3. بنیاد توانمندسازی منابع انسانی ایران (1387)، توانمندسازی منابع انسانی، انتشارات اندیشه گستر.
4. بیک زاده مرزبانی، ناصر و حسین سوری (1385)، مدل راهبردی مدیریت دانش در توانمندسازی و توسعه پایدار منابع انسانی، هفتمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت، تهران.
5. رابینز، استیفن (1387)، رفتار سازمانی، ترجمة علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، جلد اول، دفتر پژوهش های فرهنگی.
6.رضائیان، علی (1382)، مبانی سازمان و مدیریت، چاپ پنجم، انتشارات سمت.
7.زاهدی، شمس السادت، سیدمهدی الوانی و ابوالحسن فقیهی (1379)، فرهنگ جامع مدیریت، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
8.سلطانی، ایرج (1383)، مدیریت عملکرد بسترساز پرورش منابع انسانی (ارزیابی عملکرد کارکنان)، انتشارات ارکان، چاپ دوم.
9. عطافر، علی و مهدی شریعت منش (1386)، بررسی ویژگی های نیروهای انسانی کلیدی و نقش آنان در ارزشآفرینی برای سازمان، هشتمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت، تهران.
10.گریفین و مورهد(1383)، رفتار سازمانی ، ترجمة سید مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده، انتشارات مروارید.
11 لاودن، کنث سی و جین پریس (1378)، نظام های اطلاعات مدیریت، ترجمة عبدالرضا رضایینژاد، انتشارات رسا.
12.مزیدآبادی فراهانی ، امیرحسین (1383)، بررسی تأثیرات کاربرد فنآوری اطلاعات بر توانمندسازی شغلی کارکنان ، پایاننامه ، دانشگاه تهران، تهران.
13.مقیمی، سید محمد (1384)، کارآفرینی در سازمان های دولتی ، انتشارات مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران.
14.میرسپاسی، ناصر (1384)، مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار ، انتشارات میر.
15.هرسی، پال و کنث بلانچارد (1380)، مدیریت رفتار سازمانی ، ترجمة علی علاقهبند، انتشارات امیرکبیر.
16.هندی، چارلز (1376)، خدایان مدیریت ، ترجمة کهزاد آذرهوش، انتشارات فرا.
17. Bajaria, H.J.(2000), Knowledge creation and management : inseperable twins, in: Total Quality Management, Vol.11, No.4.
18. Carter, M. (2001), Strategic planning (in nonprofit or for profit organizations), http://www.Strategic planning .com
19. Conger Jay A. & Rabindra N. Kanungo (1988),The empowerment process : Integrating Theory & Practice, Academy of Management Review, Vol.13.No.3.
20. Davenport , T.H. and L. Prusak (1988), Working knowledge, how organizations manage what they know, Boston: Harvard Business School Press.
21. Ivancevich, J. and R. Konopaske and M. Matteson (2005), Organizational behavior and management , NewYork : McGraw – Hill.
22. Josephe, M. (1999), Design principles for an inovating company , Academy of Management Executive.
23. Klagge, J. (1996), Defining discovering and developing Personal Leadership in Organizations , Management development review.
24. Kreitner, R. (1996), Management , Delhi: Houghton on Mifflin company.
25. Melhem,Y. (2004), The antecedents of customer contact employees empowerment, Employee Relation, Vol.26, No.1.
26. Morrison, R. (1997), The relation between Leadership styles & empowerment on job satiafaction of Nurses, Nurse Adm.
27. Mullins, L. (1999), Management and organizational behavior, London: Prentice Hall.
28. Nonaka, I.(2001), Dynamic theory of organizational knowledge creation, Inorganization Science, Vol.5, No.1.
29.Quinn,R.E. and G.M. Spreitzer (1997), The road to empowerment: seven questions every leader should consider organizational dynamics, Journal of Quality Management, Vol.26, No.2.
30. Spreitzer, G. M. (1996), Social structural characteristics of psychological empowerment, Academy of Management Review , Vol.39. No.2.
31. www.todays engineer.org/jan03/pyramid.htm