حقشناس، ا.، جمشیدیان، م. ، شائمی، ع.، شاهین، آ. و یزدان شناس، م. (1386)، الگوی کارآفرینی سازمانی در بخش دولتی ایران، فصلنامه علوم مدیریت ایران، 2 (8):31- 73.
2.خنفیر، ح. و وکیلی، ف. (1387)،رابطهی بین نوع ساختار سازمانی و کارآفرینی سازمانی و اقتصادی در شرکتهای اقتصادی کوچک و متوسط، فصلنامه توسعه کارآفرینی، 1 (2): 35-55.
3.رحیمی، ش. و واحدچوکده، س. (1387)،تبیین جایگاه تعاونیها در موفقیت کارآفرینان، ماهنامه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تعاون، 196: 69-89.
4.رسولیآذر، س. و چیذری، م. (1387)،بررسی جایگاه تعاونیهای کشاورزی در اشتغال مولد و کارآفرین، ماهنامه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تعاون، 197: 4-15.
5.سعیدا اردکانی، س.، توکلی، ح. و دهموبد، ب. (1387)،موانع کارآفرینی در تعاونیها، مطالعه دیدگاههای مدیران تعاونهای استان یزد، ماهنامه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تعاون، 196: 37-55.
6.شریفیان، ا. (1387)، طراحی الگوی فرایندی انگیزه کارآفرینی دانشجویان تربیت بدنی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
7.صمد آقایی، ج. (1378)،سازمانهای کارآفرین، چاپ دوم، مرکز آموزش مدیریت دولتی، تهران.
8.صمدی، ع. (1389)،بررسی راههای توسعه کارآفرینی در بخش تعاون و عوامل مؤثر بر آن در استان همدان،وزارت تعاون، واحد تحقیقات، آموزش و ترویج.
9.عبدالملکی، ج.، یوسفی افراشته، م.، پیرمحمدی، م.، سبکرو، م. و محمدی، ن. (1387)، بررسی رابطهی مهارت های کارآفرینی با کارآفرینی سازمانی(مطالعه موردی: مدیران میانی شرکت ایران خودرو)، فصلنامه توسعه کارآفرینی، 1 (2): 103-129.
10.علم بیگی، ا. و اکبری، م. (1387)،شناسایی مؤلفههای لازم جهت مدیریت کارآفرینانه در تعاونی گاوداران استان همدان، ماهنامه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تعاون، 197: 70-82 .
11.فرزینفر، م. (1387)، کارآفرینی و تعاون، مجموعه مقالات کنفرانس تعاون، اشتغال و توسعه، قسمت دوم، صفحه 53-84، دانشگاه یزد، یزد.
12.محمدکریمی، ی. و صدقیبوکانی، ن. (1387)، بررسی عوامل موفقیت کارآفرینان در بخش تعاون، ماهنامه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تعاون، 196: 27-36.
13.مقیمی، م. (1383)، عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی در سازمانهای بخش خدمات اجتماعی و فرهنگی دولتی ایران، مجله فرهنگ مدیریت، 2 (7): 27-78.
14.مقیمی، م. (1385)،کارآفرینی در نهادهای جامعه مدنی: پژوهشی در سازمانهای غیر دولتی NGOs ایران، دانشگاه تهران، تهران.
15.هادیزاده و رحیمی فیلآبادی (1384)، کارآفرینی سازمانی،چاپ اول، نشر جانان، تهران.
16.Antoncic, B. and Hisrich, R.D. (2001), Entrepreneurship: Construct refinement and cross cultural validation, Journal of Business Venturing, 16(5): 495-527.
17.Chandler, G.N. and Hanks, S.H. (1994),Founder competence, the environment, and ventureperformance. Entrepreneurship: Theory and Practice, Spring, 77-89.
18. Covin, J.G. and Miles, M. (1999),Corporate entrepreneurship and the pursuit of competitive advantage, Entrepreneurship Theory and Practice, 23(3): 47-62.
19. Deal, T.E. and Kennedy, A.A. (2000), Corporate cultures, the rites and rituals of corporate life, Cambridge: Perseus Publishing.
20.Fox, J. (2005), Organizational Entrepreneurship and the Organizational Performance Linkage in University Extension
, Dissertation Presented in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy in the Graduate School of the Ohio State University, On line:
http://www.ohiolink. edu/etd/send-pdf.cgi?osu1133286266
21.Heinonen, J. (1999), Towards Customer Orientation and Competitiveness, The Potential of Entrepreneurship in the Change Process of a Municipal Service Unit, Publications of the Turku School of Economics and Business Administration Series A-5:1999.
23.Hornsby, J. S., Naffziger, D. W., Kuratko, D. F. and Montagno, R. V. (1993),An Interactive Model of the Corporate Entrepreneurship Process, Entrepreneurship, Theory and Practice, Winter 1993: 29-37.
24.Hornsby, J.S., Kuratko, D.F. and Zahra, S.A. (2002), Middle managers perception of the internal environment for corporate entrepreneurship: Assessing a measurement scale, Journal of Business Venturing, 17(3): 253-273.
25.Hostager, T.J., Neil, T.C., Decker, R.L. and Lorentz, R.D. (1998), Seeing environmental opportunities: effects of entrepreneurial ability, efficacy, motivation and desirability, Journal of Organizational Change Management, 11(1): 11-25.
26. Kuratko, D.F., Ireland, R.D. & Hornsby, J.S. (2001), Improving firm performance through entrepreneurial actions: Acordia's corporate entrepreneurship strategy, Academy of Management Executive, 15(4):60-71.
27.Mintzberg, H. (1994), the fall and rise of strategic planning, Harvard Business Review, 72(1): 107-114.
28.Morris, M.H. (1998), Entrepreneurial intensity: Sustainable advantages for individuals, organizations, and societies. Westport, CT: Quorum Books.
29.Morris, M.H. and Kuratko, D.F. (2002),Corporate entrepreneurship, Fort Worth, TX: Harcourt College Publishers.
30.Peters, T. (1997), The circle of innovation, Alfred A. Knopf, New York.
31.Reynierse, J.H. (1997), An MBTI model of entrepreneurism and bureaucracy: The psychological types of business entrepreneurs compared to business managers and executive, Journal of Psychological Type, 40: 3-19.
32.Sadler-Smith, E., Hampson, Y., Chaston, I., and Badger, B. (2003),Managerial behavior: Entrepreneurial style and small firm performance, Journal of Small Business Management, 41(1): 47-68.
33.Thompson, J. L. (1999), A Strategic Perspective of Entrepreneurship, International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, 5 (6): 279-296.
34.Timmons, J.A. (1999, New venture creation: Entrepreneurship for the 21st century (5th ed.), McGraw-Hill/Irwin, New York.
35.Ulijn, J. and Menzel, H. (2004), Conceptualizing and Measuring Entrepreneurship: A French vs. An Anglo-Germanic way of Paradigming? Paper presented to the second summer university of European Entrepreneurship Research, Twente University, NL, 19-21 Sept. 2004
36.Van de Ven, A. H. (1993), The Development of an Infrastructure for Entrepreneurship, Journal of Business Venturing, 8 (3): 211-230.
37.Zahra, S.A. (1991), Predictors and financial outcomes of corporate entrepreneurship: An exploratory study, Journal of Business Venturing, 6: 259-285.
38.Zahra, S.A. (1993),Environment, corporate entrepreneurship and financial performance: a taxonomic approach, Journal of Business Venturing, 8: 319-340.
39.Zahra, S.A. (1995), Corporate entrepreneurship and financial performance: the case of management leveraged buyouts, Journal of Business Venturing, 10(3): 225-247.
40.Zahra, S.A. & Covin, J.G. (1995), Contextual influences on the corporate entrepreneurship-performance relationships: A longitudinal analysis, Journal of Business Venturing, 10(1): 43-58.