احمدی، ن.(1388). معرفی و نقد روش دلفای. مجله علوم اجتماعی، شمارة 22، 23-24.
2. بارانی، ش. (1388). واکاوی ادراک و انتظارات دانشجویان کشاورزی از اشتغالپذیری
رشتههای کشاورزی در دانشکدههای کشاورزی غرب کشور . پایان نامه کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه رازی.
3. باهری، م.(1379).گزارش عملکرد تعاونی 1609. دانشگاه رازی، گزارش چاپ نشده.
4. برزو، غ.(1390). شناسایی و تحلیل سلسله مراتبی کارکردهای کشاورزی از دیدگاه متخصصان. پایان نامة کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکدة کشاورزی، دانشگاه رازی.
5. حسنی، م.(1390). تحلیل ناکارآمدی تحقیقات کشاورزی در عرصه اجرا و عمل. مجموعه مقالات همایش ملی اشتغال دانشآموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی. دانشگاه تربیت مدرس. تهران.
6. حکمت، م. و عمانی، ا. ر. (1390). بررسی تطبیقی سیاستهای اعمال شده در جهت کاهش بیکاری در بین دانشآموختگان بخش کشاورزی و ارائه راهکارهای عملیاتی. (1390). مجموعه مقالات همایش ملی اشتغال دانشآموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی. دانشگاه تربیت مدرس. تهران.
7. حکمتی، ح. و فیروزآبادی، م. (1390). بررسی وضعیت اشتغال فارغالتحصیلان کشاورزی استان کرمان. مجموعه مقالات همایش ملی اشتغال دانشآموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی. دانشگاه تربیت مدرس. تهران.
8. خسروی، ب. و سلیمانپور، م.ر. (1388). راهکارهای آموزشی مؤثر در توسعه اشتغال
دانشآموختگان مجتمع آموزش جهاد کشاورزی خوزستان. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شمارة9، 19-28.
9. خواجه محمدی، م.(1389). دلایل ضعف و قوت تعاونی ها. بازیابی شده از http://www.Moh2icc[at]gmail.com
10. رادنیا، ح. (1387). یادگیری تجربی، حلمسئله و نگرش سیستمی(مثلث یادگیری). مجموعه مقالات همایش ملی توسعه کارآفرینی در آموزشهای علمی کاربردی کشاورزی. دیماه 1387. وزارت جهادکشاورزی، مشهد.
11. سبحانیاننژاد، ل.، زمانی، غ. و کرمی، ع. (1390). تعاونیهای کشاورزی: راهکاری برای اشتغال دانشآموختگان؛ مورد مطالعه:مشکلات و موانع تعاونیهای دانشآموختگان کشاورزی فارس. مجموعه مقالات همایش ملی اشتغال دانشآموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی. دانشگاه تربیت مدرس. تهران.
12. شهبازی، ا.، و علی بیگی، ا.ح. (1385). واکاوی شایستگیهای دانش آموختگان کشاورزی برای ورود به بازار های کار در کشاورزی. فصلنامه علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 2 (1)، 15-24.
13. شهیدی زندی، و. (1390). بررسی آموزشی دانشگاهها بر بررسی آموزشی دانشگاهها بر توانمندی کارآفرینانه دانشآموختگان کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان. مجموعه مقالات همایش ملی اشتغال دانشآموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی. دانشگاه تربیت مدرس. تهران.
14. کلباسی، س.، ناصری، م. و شریفزاده، غ. ر. و پورصفر، ع.(1387). سبکهای یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 5(1)،10-16.
15. موحدی، ر.(1383). آموزش کشاورزی، چالشهاوفرصتها. همدان: انتشارات شوق دانش.
16. میردامادی، م.، و جنگی مرنی، ع. (1390). بررسی نقش آموزش عالی در تربیت و
توانمند سازی نیروی انسانی مورد نیاز در بخش کشاورزی ایران، بر اساس نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها. مجموعه مقالات همایش ملی اشتغال دانشآموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی. دانشگاه تربیت مدرس. تهران.
17. میرکمالی، م.(1372). ارزیابی توانمندیهای شغلی فارغ التحصیلان دانشگاهها. تهران: مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
18. نجات، ش. (1390). تأثیر مفید کارگاههای آموزشی در حین دوران تحصیل در افزایش انگیزه و کارآفرینی دانشآموختگان کشاورزی. مجموعه مقالات همایش ملی اشتغال دانشآموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی. دانشگاه تربیت مدرس. تهران.
19. Alfen,N. V., Angle, J.S., Gamble, H.R., Hashimoto, A. G., Wang, J.K., McNamara, L., & Nguyen, P. (2007). Observation on the current status of education in the agriculture sciences in Vietnam. A report presented to the Vietnam education foundation bye the site visit team of the National Academies of the United States.
20. Ashcroft, K., & Griffiths, M. (1991). Action research in teacher education, in:Zuber-Skerrit, O.(Ed.). Action research for change and development (Aldershot, Avebury Gower).
21. Bolingbrok, S. (1998).Employability-an ex-students perspective. Rising East, 4(2), 86-99.
22. Dxer, J. E., & Osborne, E. W. (1995). Participation in supervised agricultural experienced programs: A synthesis of research. Journal of Agricultural Education, 36(1), 6-14.
23. Genshu, L. (2002). Cost recovery for higher education: A study of undergraduate students,ability and willingness to pay in the Chinese Mainland (Ph.D. thesis abstract). International Journal of Educational Development, 22(5), 549-50
24. Gilbert. A. (1988). Cooperative learning: New approach. Journal of Agricultural Education, 30(2), 25-39.
25. Hamdhaidari, S.,Agahi, H.,& Papzan, A. (2008). Higher education during the islamic government of Iran (1979–2004). International Journal of Educational Development, 28(3), 231–245.
26. Harvey, L. (2000). New realities: relationship between higher education and employment. Tertiary Education and Management, 6, 3-17.
27. Katajavuori, N., Lindblom, Y., Lanne, S., & Hirvonen, J. (2006). The significance of practical training in linking theoretical studies with practice. The International Journal of Higher Education and Educational Planning, 51(3), 439–464.
28. King, K. (1989). Primary schooling and development knowledge in Africa. Studies in Science Education, 17, 29-56.
29. Nazari Nooghabi,S.,Irvani, H., & Fami, H.Sh. (2011).
A study on present challenges on experiential learning of university students (University of Tehran, the colleges of agriculture and natural resource. Iran). Retrieved from http://
www.sciencedirect.com.
30. Parcel, J.L., & Franken, J. R. V. (2009). Teaching options and futures trading through experiential learning. NACTA Journal, 23, 11-16.
31. Phipps, L. J., Osborn, E. W., Dyer, J. E., & Ball, A. (2008). Handbook on agricultural education in public schools (6th ed.). Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning.
32. Ramsey, J.W. (2011). Entry –leveltechnicalskillsthatagricultural industryexperts expectedstudents to learntroughtheirsupervisedagricultural experiences : A modifieddelphistudy. Journal of Agricultural Education,52(3), 82-112.
33. Shao, X., & Burning, T.H. (2002). Changing the Curriculum and teaching methods in Chinese agriculture schools. Journal of International Aagricultural and Extension Education, 9(3), 69-76.
34. Warner, W. J., & Washburn, S.G. (2009). Issue facingurbanagri-science teachers: A Delphi Study. Journal of Agricultural Education. 50 (1), 105-115.