1. الوندی، م. و منصوری، س. (1386). موردکاوی چگونگی تأثیر کارت امتیازی متوازن بر فرآیندهای کسب و کار در دو سازمان ایرانی. پیام مدیریت، شماره 25، 113-149.
2. انصاری، م. ا.، استادی، ح. و مطهری، م. (1388). تأثیر مدیریت اثر بر عملکرد شرکت مخابرات بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن در مخابرات اصفهان. مدیریت فرهنگ سازمانی، شماره20، 171-190.
3. ایران زاده، س. و برقی، ا. (1388). الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان، تبریز: انتشارات فروزش.
4. براتی، ا. ، ملکی، م. ر.، گلستانی، م. و ایمانی، ع. (1385). ارزیابی عملکرد کارکنان بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) سمنان با استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن در سال 1385. مدیریت سلامت، 9(25)،47-54.
5. زنجیردار، م.، طالبانی فراهانی، ز.، موسوی بصری، س. م. و لونی، ن. (1389). مقایسه سیستمهای سنجش عملکرد و تحلیلی بر کارت امتیازی متوازن به عنوان سیستم های سنجش عملکرد. مجله بررسی های بازرگانی، 8(41)، 35-46.
6. عرب مازار، ع. ا. ، حسینی، م. ح.، شفیعی، ز. (1388). ارزیابی عملکرد امور مالیاتی شهر تهران بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن. فصلنامه تخصصی مالیات، 17(4)، 9-30.
7. کریمی، ت. (1385). مدلهای ارزیابی عملکرد سازمانی. مجله تدبیر، شماره 171، 22-27.
8. والمحمدی، چ. و فیروزه، ن. (1389). ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک کارت امتیازی متوازن. فصلنامه مدیریت، 7 (18)، 72-87.
9. یوران اولوه، ن. و شوستراند، آ. (1385). کارت امتیازی متوازن. ترجمة علیرضا
علی سلیمانی، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
10. Arthur, J. B. (1994). Effects of human resource systems on manufacturing performance and turnover. Academy of Management Journal, 37(3), 670-687.
11. Banker, R. D., Potter, G., & Srinivasan, D. (2000). An empirical investigation of an incentive plan that includes nonfinancial performance measures. The Accounting Review, 75(1), 65-92.
12. Hoque, Z., & James, W. (2000). Linking balanced scorecard measures to size and market factors: Impact on organizational performance. Journal of Management Accounting Research, 12(1), 1-17.
13. Kaplan, R., Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (1996). The balanced scorecard: Translating strategy into action.Mssachusetts: Harvard Business Press.
14. Kaplan, R. S. (2004). Strategy maps: Converting intangible assets into tangible outcomes. Mssachusetts: Harvard Business Press.
15. Kocakülâh, M. C., & Austill, A. D. (2007). Balanced scorecard application in the health care industry: A case study. Journal of Health Care Finance, 34(1), 72.
16. Kotter, J. P., & Heskett, J.L. (2008). Corporate culture and performance. New York: Free Press. Retrieved from http://www.SimonandSchuster.com.
17. Lipe, M. G., & Salterio, S. E. (2000). The balanced scorecard: Judgmental effects of common and unique performance measures. The Accounting Review, 75(3), 283-298.
18. Malmi, T. (2001). Balanced scorecards in Finnish companies: a research note. Management Accounting Research, 12(2), 207-220.
19.Papp, R. (1999). Business-IT alignment: Productivity paradox payoff? Industrial Management and Data Systems, 99(8), 367-373.
20.Propper, C., & Wilson, D. (2003). The use and usefulness of performance measures in the public sector. Oxford Review of Economic Policy, 19(2), 250-267.