1.انصاری، ح. (1381). پژوهشی در تعاونیهای روستایی ایران، مطالعه موردی شرکت تعاونی روستایی شباهنگ شهریار. قم: ام ابیها.
2.تاجالدین، م.، طالبی، ک. و تاجالدین، م. (1389). رابطه بین کارآفرینی شرکتی، بازارگرایی، انعطافپذیری سازمانی، رضایت شغلی، اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت و نوآوری و کارافرینی. شیراز. بازیابی شده از http://www.civilica.com/Paper-MIEACol-MIEACol_htm
3.تجریشی، ا.، فیض بخش، ع. ل. و امیننژاد، ر. (1382). اهداف برنامههای توسعه کارآفرینی کسب و کارهای کوچک. فصلنامه رهیافت، شماره 29، 38-48.
4.حبیبی، م. و حبیبی، م. (1389). تعیینوضعیت کارآفرینیشرکتیدر دانشگاهپیامنور خراسانجنوبی با استفاده از شبکهعصبیپرسپترون چندلایه. اولینکنفرانس بینالمللیمدیریت، نوآوریو کارآفرینی. شیراز، بازیابی شده از http://www.civilica.com/Paper-MIEAC01-MIEAC01_296.html.
5.دنیایی، ح.، یعقوبی، ج. و رجایی، ی. (1389). عوامل موثر بر تقویت و توسعه کارآفرینی در تعاونیهای کشاورزی استان زنجان. تعاون، 21(3)، 111-125.
6.زارع احمدآبادی، ح. و شاکری، ف. (1390). بررسی فرهنگ سازمانی بر کارآفرینی شرکتی در بنگاههای کوچک و متوسط( قلمرو مطالعه، بنگاههای کوچک و متوسط استان یزد). مجله مدیریت فرهنگ سازمانی، 9 (23)، 51-69.
7.زمانی، م. و جان نثاری، س. ا. (1389). بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی در تعاونیها (مطالعه تطبیقی در هشت کشور)، مجله کارآفرین ناب، شمارة 12، 30-37.
8.سخدری، ک.، اصغریان، ا. و خدایی، ه. (1385). کارآفرینی شرکتی و سرمایه کسب و کار پرمخاطره، دومینکنفرانسملی سرمایهگذاریمخاطرهپذیر. جهاد دانشگاهیدانشکدهمدیریتدانشگاه تهران، تهران. بازیابیشده از http://www.civilica.com/Paper-NCVC02-NCVC02_016.html
9.شعبانپور، غ. (1386). بخش تعاون ایران اشتغال و کارآفرینی، فصلنامه رویش، 5(19)، 1-8.
10.طالقانی، غ. ر. (1373). نقش شرکتهای تعاونی روستایی در توسعه بازاریابی محصولات کشاورزی. مجله دانش مدیریت، شمارة 24، 55- 58.
11.طلایی، ق. (1390). الگوی سنجش کارآفرینی شرکتی با توجه به شاخصهای درون سازمانی و اثرگذاری آن در کارآفرینی (مطالعه موردی: بنگاههای صنعت نساجی استان یزد). توسعة کارآفرینی، 3 (12)، 185- 203.
12.قاسمیه، ر. و عبدالهی، ح. (1391). تبیین رابطه اقدامات کارآفرینانهی شرکتی بر عملکرد سازمانی (یک مطالعه تجربی). توسعة کارآفرینی، 5(3)، 27-46.
13.میوهچی، م. و کیانیراد، ع. (1390). بررسی اقتصادی ایجاد و راهاندازی مجتمعهای تعاونی روستایی: مطالعه موردی شهرستان شهریار، فصلنامه روستا و توسعه، 14(1)،119-147.
14.نکویی نایینی، ع.، علی بیگی، ا. و زرافشانی، ک. (1386). واکاوی عوامل موثر بر موفقیت تعاونیهای روستایی کرمانشاه، فصلنامه روستا و توسعه، 12(4)، 1-22.
16.وزارت تعاون، معاونت تحقیقات، آموزش و ترویج (1384). مدیریت مشارکتی در تعاونیها. تهران: پایگان.
Antonic, B., & Hisrich, R.D. (2001). Entreprenurship: construct refinement and cross cultural Validation. Jornal of Business Venturing, 1(5),495-527.
Antonic, B., and Zorn, O. (2004). The mediating role of corporate entrepreneurship in the organizational support-performance relationship: an empirical examination. ManagingGlobal Transitions, 2(1),5-14.
Burgelman, R. A. (1983). Corporate entrepreneurship and strategicmanagement: insights from a process study. Management Science, 29(12), 1349-1364.
Chandler, G. N., Keller, C., & Lyon, D. W. (2000). Unraveling the determinants and consequences of an innovation supportive culture. Entrepreneurship: Theory and Practice, 25(1), 59–76.
Covin, J., & Slevin, D. P. (1991). A conceptual model of entrepreneurship as frim behavior. Entrepreneurship. Theory and Practice, 16(1), 7-25.
Dess, G. G., Lumpkin, G.T., & Covin, J.G. (1997). Entrepreneurial strategy making and firm performance: tests of contingency and configurational models. Strategic Management Journal, 18(9), 677-95.
Gantsho, M. S. (2006). Corporate enterprenurship in development finance institutions: an experimental case study design, Ph.D Thesis. unpublished. Department of Business Management . University of Pretoria.
Ghina, A. (2012). Corporate entrepreneurship at public service sector:measurement and the influence toward government Performance. International Journal of Basic and Applied Science, 1(1), 22-32.
Holt, D. T., Rutherford, M. W., & Clohessy, G. R. (2007). Corporate entrepreneurship: an empirical look at individual characteristics, context, and process. Journal of Leadership and Organizational Studies, 13(4), 40-54.
Hornsby, J. S., Naffziger, D. W., Kuratko, D. F., & Montagno, R. V. (1993). An interactive model of the corporate entrepreneurship process. Entrepreneurship: Theory and Practice, 17(2), 29-37.
Kuratko, D. F., Hornsby, J. S., & Goldsby, M. G. (2004). Sustaining corporate entrepreneurship: aproposed model of perceived implementation/outcome comparisons at The organizational andindividual levels. International Journal of Entrepreneurship and Innovation, 5(2), 77– 89.
Kuratko, D. F., Ireland, R. D., Covin, J. G., & Hornsby, J. S. (2005). A model ofmiddle- levelmanagers’ entrepreneurial behavior. Entrepreneurship: Theory and Practice, 29(6), 699-716.
Lumpkin, G.T. & Dess, G.G. (1996). Clasifiying the etreprenearianl orientation constructand linikng it performance. Aademy of Management Review, 21(1),135-172.
McFadzean, E., O’Louglin, A., & Shaw, E. (2005). Corporate entrepreneurship and innovation part 1: themissing link. European Journal of InnovationManagement, 8(3), 350-352.
Morris, M.H., & Kuratko, D. (2002). Corporate entrepreneurship: Entrepreneurial development within organisations.U.S.A: Fort Worth: Harcourt College Publishers.
Muzyka, D. F., De Koning, A. 1., & Churchill, N. C. (1995). Entrepreneurship transformation: a descriptive theory, in Bygrave, W.D et al. (Eds). frontiers of entrepreneurship research. center for entrepreneurial studies. Babson Park. MA. PP 637-51.
Pinchot, G. (1985). Intrapreneuring: why you don’t have to leave the to company become an entrepreneur. New York: Harper and Row.
Scheeper, M. J., Hough, J., & Bloom, J. Z. (2008). Nurturing the corporateentrepreneurship capability.Southern African Business Review, 12(3), 50-74.
Schuler, R. S. (1986). Fostering and facilitating entrepreneurship in organisations: mplications for organisational and human resource management practices. Human Resource Management, 25(4), 607-629.
Schuler, R.S., & Jackson, S.E. (1989). Determinants of human resource management priorities and implications for industrial relations. Journal of Management, 15(1), 89-99.
Soleimani, M. & Shahnazari, A. (2013). Studying effective factors on corporate entrepreneurship: representing a model. Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology, 5(4), 1309-1316.
Stopford, J. M., & Baden-Fuller, C. W. F. (1994). Creating corporate entrepreneurship. Strategic Management Journal: 15(7), 521-536.
Zahra S. A. (1993). Environment, corporate entrepreneurship, and financial performance: a taxonomic approach. Journal of Business Venturing, 8(4), 319-340.
Zahra, S. A. (1991). Predictors and financial outcomes of corporate entrepreneurship: an exploratory study. Journal of Business Venturing, 6(4), 259-85.
Zahra, S. A. (1996). Ownership and corporate entrepreneurship. Academy of Management, 13(6), 1713-1735.