ادب، ح.، گلآور، م. (1392). ارزیابی تعالی سازمانی شرکت ملی گاز ایران بر اساس مدل EFQM ویرایش 2010. فصلنامه مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 23(70)، 25-46.
علیمیرزایی، ع.، حسینی، م.، حجازی، ی.، موحد محمدی، ح. (1396). نشانگرهای ارزشیابی بنگاههای خصوصی تدارک بیننده خدمات ترویجی و مشاورهای کشاورزی. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران. دوره 2-48، شماره 3، 491-505.
غنیان، م.، برادران، م.، علیمیرزایی، ع.، سلیمانی هارونی، خ. و پاشا، س. (1392). مدیریت مشارکتی منابع آب کشاورزی و مؤلفههای مؤثر بر آن: مطالعه استان خوزستان. پژوهش آب در کشاورزی (علوم خاک و آب)، 27(2)، 181-190.
کاظمی، م.، ناجی نصرآبادی یزد، ع. و شجاع، ب. (1395). ارزیابی کیفیت سازمانی بر اساس مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت و سنجش رابطه این مدل با اثربخشی سازمانی، مورد مطالعه: اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی. هفتمین کنفرانس بینالمللی مدیریت و حسابداری و چهارمین کنفرانس بینالمللی کارآفرینی و نوآوریهای باز. مرکز همایشهای بینالمللی رازی.
کریمی جعفری، ف.، حقیقی کفاش، م.، بهرامی، ا. (1393). رابطه بین فرهنگ سازمانی و توانمندسازهای مدل تعالی سازمانی با تاکید بر نقش تعهد عاطفی کارکنان صنعت بیمه. پژوهشنامه بیمه، 29(1)، 153-179.
مسجدی، ف. (1381). سنجش توسعهیافتگی کشورها. فصلنامه پژوهشهای اقتصادی ایران، شماره 10. 67 -103.
Abdolshah, M., Moghimi, M., Azin, M., & Najafian, P. (2016). Mehr Iran Bank's performance evaluation using EFQM excellence Model: a case study of Alborz province branches. International Journal of Productivity Management and Assessment Technologies (IJPMAT), 4(1), 15-27.
Allur, E. (2010). The dissemination of the EFQM self-evaluation model across Europe. Review of International Comparative Management, 11(5), 971-979.
Belvedere, V., Grando, A., & Legenvre, H. (2016). Testing the EFQM model as a framework to measure a company’s procurement performance. Total Quality Management & Business Excellence, 1-19.
Carlos Bou-Llusar, J., Escrig-Tena, A. B., Roca-Puig, V., & Beltrán-Martín, I. (2005). To what extent do enablers explain results in the EFQM excellence model? An empirical study. International Journal of Quality & Reliability Management, 22(4), 337-353.
De Waal, A. (2013). Strategic performance management: a managerial and behavioral approach. Palgrave Macmillan.
Fathi, H., Atarzadeh, E., & Kollahdozi, M. (2014). Analysis and design of the performance management system based on the model of organizational excellence in the Lib assessment and acceptance of Islamic Azad University and offering guidance. Strategic Management Research. 20 (54).
García-Morales, V. J., Jiménez-Barrionuevo, M. M., & Gutiérrez-Gutiérrez, L. (2012). Transformational leadership influence on organizational performance through organizational learning and innovation. Journal of Business Research, 65(7), 1040-1050.
Goetsch, D. L., & Davis, S. B. (2014). Quality management for organizational excellence. Upper Saddle River. NJ: Pearson.
Gómez-López, R., Serrano-Bedia, A. M., & López-Fernández, M. C. (2016). Motivations for implementing TQM through the EFQM model in Spain: an empirical investigation. Total Quality Management & Business Excellence, 27(11-12), 1224-1245.
Hemsworth, D. (2016). An empirical assessment of the EFQM excellence model in purchasing. The International Business & Economics Research Journal (Online), 15(4), 127.
Herat, A. T., Noorossana, R., & Serkani, E. S. (2012). Using DEMATEL-Analytic network process (ANP) hybrid algorithm approach for selecting improvement projects of Iranian excellence model in healthcare sector. African Journal of Business Management, 6(2), 627.
Jacobs, B., & Suckling, S. (2007). Assessing customer focus using the EFQM excellence model: a local government case. The TQM Magazine, 19(4), 368-378.
Martínez-López, F. J., Gázquez-Abad, J. C., & Sousa, C. M. (2013). Structural equation modelling in marketing and business research: Critical issues and practical recommendations. European Journal of Marketing, 47(1/2), 115-152.
Reihanifard, P., Aminilari, M., Moghadam, R. A., Vahdat, D., & Mozaffari, S. (2012). Providing a pattern to evalute CRM systems based on EFQM model in SMEs. In Advanced Materials Research (Vol. 463, pp. 1141-1146). Trans Tech Publications.
Sadeh, E., Arumugam, V. C., & Malarvizhi, C. A. (2013). Integration of EFQM framework and quality information systems. Total Quality Management & Business Excellence, 24(1-2), 188-209.
Sokovic, M., Pavletic, D., & Pipan, K. K. (2010). Quality improvement methodologies–PDCA cycle, RADAR matrix, DMAIC and DFSS. Journal of Achievements in Materials and Manufacturing Engineering, 43(1), 476-483.
Van Huizen, L. S., & Ahaus, C. K. (2017). The road to excellence: A case study of the application of GMP, ISO 9001 and the EFQM excellence model in a uuclear medicine fepartment. In Quality in Nuclear Medicine (pp. 3-21). Springer International Publishing.
Van Schoten, S., De Blok, C., Spreeuwenberg, P., Groenewegen, P., & Wagner, C. (2016). The EFQM model as a framework for total quality management in healthcare: results of a longitudinal quantitative study. International Journal of Operations & Production Management, 36(8), 901-922.
Zad, H. P., Sekkeh, S. M. H., & Asadi, N. (2013). A study on the relationship between emotional intelligence and organizational excellence based on EFQM model in Physical Education Offices and Sport Committees of Northern Khorasan province. Life Science Journal, 10(5), 382-386.
Zárraga-Rodríguez, M., & Álvarez, M. J. (2014). Does the EFQM model identify and reinforce information capability?. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 109, 716-721.