اعرابی، م. و سرمدسعیدی، س. (1381). موانع محیطی و ارائه الگوی مناسب جهت استفاده از تجارت الکترونیکی در ایران. فصلنامه اطلاع رسانی، دوره 18، شماره 1 و 2.
بزم، س. و مظلومی، س. س. (1393). بررسی میزان تأثیر آموزش از طریق وبلاگ بر افزایش سطح سواد اطلاعاتی دانشجویان علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 9(4)، 28-35.
پاپزن، ع.، مهدیزاده، ح. و معتمدینیا، ز. (1391): تأثیر دانش دیجیتال و فناوری اطلاعات و ارتباطات در آمادگی الکترونیکی مالکان و مدیران بنگاههای کوچک و متوسط کشاورزی کرمانشاه و ایلام. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 23، 60-71.
حقیقی نسب، م. و حسنیماسوله، م. (1385). مدل اندازهگیری آمادگی الکترونیکی برای پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع پتروشیمی ایران. فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، 2(7)، 6-25.
خواجویی، م. (1384). امکانسنجی توسعهی تجارت الکترونیک در ایران. سومین همایش ملی تجارت الکترونیکی. تهران. معاونت برنامهریزی و بررسیهای اقتصادی وزارت بازرگانی.
خلیلی، ش. و قنادان، ع. (1389). بررسی انواع مدلهای ارزیابی آمادگی تجارت الکترونیکی در بنگاههای کوچک و متوسط ایرانی. اولین کنفرانس سالانه مدیریت، نوآوری وکارآفرینی، 27 و 28 بهمن، شیراز.
ستاری، ه. (1386). ارزیابی سطح آمادگی الکترونیکی سازمانها برای پیادهسازی دولت الکترونیک: مطالعه موردی سازمان بورس و اوراق بهادار. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهراء (س). تهران.
سلیمانی، ع. و زرافشانی، ک. (1390). بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی کرمانشاه با استفاده از مدل TAM. فصلنامه علوم و فناوری اطلاعات. بازیابی شده ازhtpp://jist.irandoc.ac.ir
شیخشعاعی، ف. (1385). بررسی عوامل موثر بر پذیرش فنآوری اطلاعات توسط کتابداران کتابخانههای دانشکدههای فنی دانشگاههای دولتی شهر تهران: قابلیت کاربرد »مدل پذیرش فنآوری«. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه تهران.
صالحی، س.، رضاییمقدم، ک. و آجیلی، ع. (1387). کاربرد تکنولوژی نظارت عملکرد: الگویی برای کشاورزی پایدار. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 1(4)، 15-32.
فتحالهی، ن. (1391). سنجش میزان آمادگی سازمانهای دولتی استان ایلام جهت استقرار نظام آموزش ضمن خدمت الکترونیکی کارکنان و عوامل مؤثر بر آن. پایان نامه کارشناسی ارشد، علوم تحقیقات. دانشگاه آزاد واحد سنندج.
فتحیان، م. (1386). گزارش مفاهیم، ضرورتها و روشهای ارزیابی آمادگی الکترونیکی. دفتر مطالعات ارتباطات فناوریهای نوین معاونت پژوهشی مجلس شورای اسلامی.
گودرزی، ز.، خسرویپور، ب.، برادران، م.، غنیان، م. و منفرد، ن. (1395). نگرش مدیران تعاونیها در زمینه نقش عوامل آموزشی و ابتکار و نوآوری شغلی در کارآفرینی و موفقیت تعاونیهای کشاورزی. فصلنامه تعاون و کشاورزی، 5(17)، 125-142.
مظاهری، م. و احمدزاده، د. (1389). جامعه اطلاعاتی: فرصتها و چالشهای فراروی آن. مجله مدیریت فرهنگی، شماره 7، 103-122.
موحدی، م. ویاقوتی، م. (1387 ). ارائهالگوییبرایسنجشآمادگیالکترونیکی درکسبوکارهایکوچکومتوسطدفاعیکشور.فصلنامهاقتصادوتجارتنوین،شماره 12، 27-50.
مؤمنی، م. و فعال قیومی، ع. (1386). تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS. تهران: نشر کتاب نو.
مهدیزاده، ح. و عزیزی، م. (1389). بررسی دانش دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی غرب کشور در محیطهای Web2. مجله تحقیقات نظام سلامت، 6(3)، 397-406.
واعظی، ر. و ایمانی، ع. (1388). سنجش آمادگی الکترونیک سازمان بازرگانی استان تهران. فصلنامه پژوهشهای مدیریت، 6(6)، 49-74.
Akkeren, J.K.V. & Gavage, A.L.M. (2000). Factors Influence on Entry- Level Electronic Commerce in the Automobile Industry in Autralia, Working Paper.
Daghighi Masouleh, Z., Allahyari, M. S., Ebrahimi Atani, R. (2014). Operational indicators for measuring organizational e-readiness based on fuzzy logic: A challenge in the Agricultural Organization of Guilan Province. Iran, Information processing in agriculture. Article in press.
Daniel, E., & Grimshaw, D. (2003). An exploratory comparison of electronic commerce adoption in large and small enterprises. Journal of Information Technology, 17(3): 47- 133.
Eyers, D.R., & Potter, A. (2015). E-commerce channels for additive manufacturing: an exploratory study. Journal of Manufacturing Technology Management, 26(3): 390 – 411.
Igbaria, M., Livari, J., & Maragahh, H. (1995). Why do individuals use computer technology? A Finnish case study. Information & Management, 5: 7-38.
Kauffman, R.J., & Kumar, A. (2008). Impact of information and communication technologies on country development: accounting for area interrelationships. International Journal of Electronic Commerce, 13(1), 11- 58.
Ling, C. Y. (2001), Model of factor Influences on electronic commerce adoption and diffusion in small and medium sized. Proceedings of ECIS, Bled, Slovenia, Ph.D Consortium .
Menou, M., & Taylor, R. (2006). A grand challenge: Measuring information societies. Information Society, 22(5), 261-267.
Mole, K.F., Ghobadian, A.O., Reagan, N., & Liu, J. (2004). The use and deployment of soft process technologies within UK manufacturing SMEs: an empirical assessment using logit models. Journal of Small Business Management, 42 (3), 303- 324.
Molla, A., & Heeks, R.(2007). Exploring ecommerce benefits for businesses in a developing country. Information Society, 23(2), 95-108.
Purcell, F. & Toland, J. (2004). Electronic Commerce for the south pacific: A review of Eـ Readiness. Journal of Electronic Commerce Research, 4(3), 241ـ 262.
Sharma, G., & Lijuan, W. (2015). The effects of online service quality of e-commerce Websites on user satisfaction. The Electronic Library, 33(3): 468 – 485.
Torres, P.D., Lisboa, J.V., & Yasin, M. (2014). E-commerce strategies and corporate performance: An empirical investigation. Competitiveness Review, 24(5), 463 – 481.