باریکانی، ا.، محمدزاده،ر. و شاهنوشی فروشانی،ن. (1387). تحلیل اقتصادی تولید و بازاریابی زیره سبز مطالعه موردی شهرستان سبزوار. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 16 (64)، 119-138.
بریم نژاد، و. و شمآبادی، م. ع. (1390). بازاریابی محصولات کشاورزی با تاکید بر نقش تعاونیها. تهران: آذر برزین.
بلوریان تهرانی ، م. ( 1380) . بازاریابی و مدیریت بازار ، چاپ دوم . تهران: انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
پاندی، م. و تواری، ذ.( 1385). بازاریابی محصولات کشاورزی و روستایی. ترجمه ناصر شاهنوشی، و سیاوش دهقانیان و دین قزلی مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
پورطاهری، م.، پاپلی،م. و فلاحی، ع. (1391). ارزیابی عملکرد تعاونی های کشاورزی در مناطق روستایی. مطالعه موردی شهرستان خرم آباد. فصلنامه جغرافیا و توسعه، 10(26)، 49-60.
ترابی، پ.، حیدری، ع. و محمد قلی نیا، ج.(1388).بررسی میزان تأثیر مؤلفه های سرمایه اجتماعی در عملکرد شرکتهای تعاونی مطالعه موردی تعاونیهای دام و طیور در شهرستان مشهد. مجله تعاون، 2، 26-44.
حسینی ، س. م.، نکوئی زاده ، م. و مخزن قدیمی، م. (1386). تجزیه و تحلیل استراتژی های بازاریابی شرکت های خدماتی در دوران رکود. چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 6، 18- 140.
حضرتی،م. و بابایی فینی، ا. (1391). شناسایی عوامل موثر بر غیرفعال شدن تعاونی های کشاورزی با استفاده از تحلیل دلفی (مطالعه موردی: شهرستان خدابنده). فصلنامه برنامهریزی منطقهای، 2(6)، 91-103.
شولتز، ج.( 1374). بازاریابی. ترجمه اربابی. چاپ سوم. تهران: انتشارات فروردین.
قربانی، م. و دهقانیان، س. (1389). کاربرد معیار آنتروپی در تعیین درجه اهمیت مولفه های بازاریابی در دو بخش کشاورزی و صنعت ( مطالعه موردی شهر مشهد). علوم و صنایع کشاورزی، شماره 20، 1-19.
کراوفورد،آی.ام.(1386). مدیریت بازاریابی محصولات کشاورزی و مواد غذایی. ترجمة سیاوش دهقانیان و محمد قربانی. مشهد:دانشگاه فردوسی مشهد.
کلانتری، خ.، قهرمان زاده ،م. و اسدی، ع.(1384). ارزیابی وضعیت بازاریابی تعاونی های تولید دام و طیور: مطالعه موردی استان های منتخب. اقتصاد کشاورزی و توسعه، شماره 52، 31-43.
مرتضوی، ا. و فلاحی، ا. ( 1387). ارزیابی اقتصادی مسیرهای بازاریابی گوجه فرنگی شهرستان مرودشت. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 16(62)، 121-145.
موسوی، س. ن.، جباری، م. و فرج زاده، ز. (1388). تحلیل اثر تعاونی های دامداران برایجاد اشتغال و تولید در استان فارس : کاربرد رهیافت رگرسیون خطی فازی. تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 3 (2)، 21-35.
نجفی،ب. و فرج زاده، ز. (1389). نقش تعاونی های روستایی در بازاریابی محصولات کشاورزی مطالعه موردی استان فارس. تعاون، 21(1)، 1 -25.
نجفی، ب. و کاظم نژاد، م. (1383). بازاریابی محصولات کشاورزی در ایران. تهران: انتشارات مؤسسه پژوهش های برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی .
نجفی،ب. (1386). تعاونیهای بازاریابی: ضرورتی در اقتصاد کشاورزی. اقتصاد کشاورزی، 1(1)، 1-20.
وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاونت امور اقتصادی (1393). بررسی عملکرد بازرگانی خارجی بخش کشاورزی در سال 1393.
وثوقمند، م. (1384). بررسی مشکلات استقرار سیستمهای مدیریت کیفیت در بخش خدمات و تولید و ارائه راهکارهای لازم (در شرکت های خدمات انفورماتیک). تهران: دانشگاه علم و صنعت ایران.
ونوس،د.، روستا، ا. و ابراهیمی، ع. (١٣٧٨) .مدیریت بازاریابی سازمان مطالعه وتدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها. تهران انتشارات: سمت
Chambo,S.A. (2009). Agriculture marketing roles in food security and rural development. Paper presented to expert group meeting on cooperatives. 28-20 April. New York.
Deller, S., Hoyt, A., Hueth, B., & Stukel, R. (2009). Research on the economic impact of cooperatives project principal investigators. University of Wisconsin Center for Cooperatives.
Padbery, D.I., Ritson, C, & Albisu, L.M. (1997). Agro – Food58-Marketing. Oxford University Press.
Shrivastava, R.S, & Ranadhir,M. (1995). Efficiency of fish marketing and Bhubaneshwar city of Orissa( India): Some policy impilication. Bangladesh. Journal of Agricultureal Economics, 34, 142-149 .
Stofferahn, W. (2010). South Dakota soybean processors: The discourse of conversion from cooperative to limited liability corporation. Journal of Cooperatives, Minnesota, Vol. 24, 13-43.
Tomek, W. G., & Robinson, K. L. (1998). Agricultural productprices. Cornell University Press. second edition.