احسان فر، م و تحویلیان، ب. (1394). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر برجذب سرمایهگذاری مستقیم خارجی در صنعت کاشی و سرامیک با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی AHP، کنفرانس بین المللی مدیریت و اقتصاد در قرن 21، تهران.
اسکندری تربقان، م.(1379). نقش تعاونیها در توسعه اقتصادی و اجتماعی، فصلنامه تعاون، شماره 104، صص 9 -6.
افتخار پور، س و محمدیان، م. (1397). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر قابلیت بازاریابی پویا با رویکرد سلسله مراتبی، مجله مدیریت تحول، (10)، 32، 19-24.
الهیاری، ا، هراتی مختاری، ع و سجادی پارسا، س. (1396). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر بازاریابی خدمات بندر امیرآباد با استفاده از روش AHP، پژوهشنامه اقیانوسشناسی، (31)، 8، 43-52.
امیرشاهی، م، حیدر زاده، ک و دبستانی، ف (1390). تأثیر نوگرایی مصرفکنندگان بر سبکهای تصمیمگیری خرید، تحقیقات بازاریابی نوین، (3)، 1، 1-26.
برقی لشکری، ا، رجبی اسلامی، ه و صالحی، ح.(1396). عوامل مؤثر بر تولید و بازاریابی ماهیان زینتی استان البرز، نشریه توسعه آبزیپروری، (2)، 11، 1-12.
بریم نژاد و.(1393). شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی محصولات سالم و ارگانیک، فصلنامه اقتصاد کشاورزی، ویژهنامه، ص 217-232.
پاپ زن، ع و گراوندی، ش. (1393). شرکتهای بازاریابی روستایی؛ راهبردی جهت کارآفرینی و توسعه نظامهای بهرهبرداری کشاورزی، نشریه کارآفرینی در کشاورزی، (1)، 2، 91-102.
چگینی، س، شمس، ع، قیدی، ا و کرمی دهکردی، ا. (1394). عوامل مرتبط با رفتار بازاریابی (نحوه فروش) زیتونکاران شهرستان طارم، فصلنامه راهبردهای توسعه روستایی، (2)، 3، 271- 286.
حاجیان، س و محمد زاده، ا.(1386). سیمای خرمای خوزسـتان، چـاپ اول، اهـواز: انتشارات کردگار، ص 22-31.
حاجی علیانی، س، میرک زاده، ع و علی بیگی، ا. (1394). چالشهای بازاریابی تولیدات عشایری شهرستان کرمانشاه، مجله پژوهشهای اقتصاد روستا، (2)، 5، 45-62.
رزاقی بورخانی، ف و حسینی، س.(1395). تحلیل مشکلات و محدودیتهای دامداران عشایر مورد: روستای توچال شهرستان پاکدشت استان تهران، فصلنامه اقتصاد فضا و توسعه روستایی، سال چهارم، (4)، 14، 83-104.
رضوانی، م، فرجی سبکبار، ح، دربان آستانه، ع و کریمی، س. (1396). تحلیل نقش عوامل و شاخصهای کیفیت محیطی مؤثر در برندسازی مقصدهای گردشگری روستایی، برنامهریزی و توسعه گردشگری، 6، (23)، 105-136.
شایان، ح، تقی لو، ع و خسرو بیگی، ر. (1389). ارزیابی میزان رضایتمندی روستاییان از محیط سکونتگاهی: مطالعه موردی شهرستان کمیجان، فصلنامه روستا و توسعه، (1)، 13،155-179.
شکیبا مقدم، م، مدیریت تعاونیها، (1378). چاپ اول، انتشارات میر.
شمآبادی، م، بریم نژاد و.(1386). طراحی الگوی بازاریابی محصولات کشاورزی در شبکۀ تعاونیهای روستایی و کشاورزی ایران، ششمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران، مشهد، انجمن اقتصاد کشاورزی ایران، دانشگاه فردوسی مشهد.
عبداللهی، م. (1386). اسکان عشایر و توسعه و بهبود حیات اجتماعی آنان در ایران (مطالعه موردی: طایفه وری علی نظر در استان ایلام)، فصلنامه علوم اجتماعی، (32)، 15، 53-19.
علیمرادیان، پ و دهیوری، س. (1385). تعاونیها و تشکلهای مردمنهاد، راهکارهای مناسب برای بازاریابی محصولات کشاورزی در ایران، فصلنامه تعاون و کشاورزی، (181)، 270، ص 37.
عنابستانی، ع و طولابی نژاد، م.(1395). بررسی موانع و چالشهای بازاریابی محصولات کشاورزی بخش مرکزی شهرستان پلدختر با استفاده از تحلیل شبکه فازی، مجله آمایش جغرافیایی فضا، فصلنامه علمی- پژوهشی دانشگاه گلستان، (8)، 30، 59-78.
فیروزآبادی، س و حسینی، س. (1390). بررسی موانع و مشکلات تعاونیهای روستایی در بازاریابی محصولات کشاورزی موردمطالعه: شرکت تعاونی روستایی روستای کوشک هزار بیضا، فصلنامه توسعه روستایی، (3)، شماره 1، 131-148.
کرباسی، ع و نیکخواه، ح.(1384). بررسی اقتصاد تولید دام عشایری در استان لرستان، پنجمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران، زاهدان.
کرمی، ش و آگهی، ح.(1389). عوامل مؤثر بر موفقیت تعاونیها: مطالعه موردی تعاونیهای تولیدی محصولات خارج از فصل در استان کرمانشاه، فصلنامه روستا و توسعه، (13)، 2، 31-60.
مطیعی لنگرودی، س، رضوانی، م و دهقانی، ن.(1396). اثرات بازاریابی محصول گردو بر ویژگیهای کار آفرینانه روستاییان شهر بافت، فصلنامه اقتصادی فضا و توسعه روستایی، سال هفتم، (1)، 23، بهار 1397.
کاظمنژاد، م و بهاءالدین، ن. (1384). بازاریابی محصولات کشاورزی در ایران، موسسه پژوهشهای برنامهریزی و اقتصاد کشاورزی.
نجفی، ب و فرج زاده، ز.(1389). نقش تعاونیهای روستایی در بازاریابی محصولات کشاورزی: مطالعه موردی استان فارس، فصلنامه تعاون و کشاورزی، (21)، 1، 1-25.
نجفی، ب. (1390). بررسی تجربیات جهانی درباره شرکتهای تعاونی روستایی و ارائه سیاستهای راهبردی برای ایران، موسسه پژوهشهای برنامهریزی و اقتصاد کشاورزی.
نـواب اکبـر، ف، منفرد، ن و رضایی، ع. (1379). عوامـل مؤثـر بـر کمیـت و کیفیـت تولیـد صنایعدستی؛ مطالعه مـوردی: زنـان عشـایر نیمـه اسکانیافته مرنـد افـزر، فصلنامه اقتصـاد کشـاورزی و توسـعه، دوره 8، شماره 31.
هراتی مختاری، ع، سجادی پارسا، س.ج، الهیاری، ا. (1396). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر بازاریابی خدمات بندر امیرآباد با استفاده از روش AHP، مجله اقیانوسشناسی، سال هشتم، شماره 31، پاییز 1396، 10، 52-43
Aghajani, A., Mahmoudi Lafoot Z. (2015). Identifying and Prioritizing the Success Factors of New Product Development in the Country’s Cosmetics and Health Industry (Case Study: Arian Kimia Tak Company), international journal of human and cultural studies, volume 2, issue 3, desember.
Acharya, S. S. (2009). Food security and Indian Agriculture: policies, production performance and marketing environment. Agricultural Economics Research Review, 22(347-2016-16739), 1-20.
Bekuma, A. (2018). Ulfina Galmessa and Lemma Fita, Dairy Products Marketing Systems and its Constraints in Gimbi District, West Wollega Zone, Oromia, Ethiopia, Journal of Veterinary Science &Technology, Volume 9 Issue 5.
Ashfaque, A. (2013). Rural Marketing Strategies for Selling Products & Services: Issues & Challenges, Journal of Business Management & Social Sciences Research (JBM SSR) ISSN No: 2319-5614 Volume 2, No.1, January.
Elamathi, C. (2013). Agricultural Marketing in India. Indian Journal of Research, 2(8), 45-47.
Kumar, V. (2015). Evolution of marketing as a discipline: What has happened and what to look out for. Journal of Marketing, 79(1), 1-9.
Saaty, T. L. (1990). An exposition of the AHP in reply to the paper “remarks on the analytic hierarchy process”. Management science, 36(3), 259-268.