آقایی، ع. (1390). بررسی سطح بلوغ تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط استان تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت فناوری اطلاعات، مؤسسه آموزش عالی مهر البرز.
بدیع زاده، ع. و ارشاد، س. (1395). تأثیر ارزش استراتژیک تجارت الکترونیک بر پذیرش آن در شرکتهای کوچک و متوسط صنایع غذایی قزوین. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، شماره 25، 71-78.
بردی زاده، ا. و اسماعیل پور، ح. (1396). بررسی تأثیر تجارت الکترونیک بر میزان صادرات محصولات کارخانه سیمان بهبهان. فصلنامه علمیتخصصی مدیریت، حسابداری و اقتصاد، 1(2)، 89-112.
پورمحمدی، م.، حسین زاده دلیر، ک.، قربانی، ر. و زالی، ن. (1389). مهندسی مجدد فرایند برنامهریزی با تأکید بر کاربرد آینده نگاری. فصلنامه جغرافیا و توسعه، شماره 20، 37-58.
تاری، ف. و کاویانی، ز. (1392). اقتصاد مقاومتی و مؤلفههای آن.فصلنامه سیاست کلان، 2(2)، 2.
ترابزاده جهرمی، م.ص.، سجادیه، س.ع. و سمیعی نصب، م. (1392). بررسی ابعاد و مؤلفههای اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران در اندیشه حضرت آیت ا... خامنه ای. فصلنامه مطالعات انقلاب اسلامی، 10(32)، 31-46.
حسینی، س.م. و شریف زاده، م.ش. (1394). کشاورزی پایدار، پارادایم نوین تحقیق و توسعه کشاورزی. تهران: جهاد دانشگاهی.
ربانی، ط. (1391). روش تحلیل ساختاری، ابزاری برای شناخت و تحلیل متغیرهای مؤثر بر آینده. مجموعه مقالات نخستین همایش ملی آینده پژوهی، پایگاه اینترنتی آینده پژوهی درخشان آریا. تهران: 29 آذرماه 1391.
رضوانی، م.، و موسوی نژاد، س.م. (1393). کارآفرینی بینالمللی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
شاهآبادی، ا. و ساری گل، س. (1392). بررسی و مقایسه تأثیر فناوری بر صادرات کشاورزی کشورهای منتخب آسیایی و اروپایی با محوریت ایران. فصلنامه راهبرد توسعه، شماره 35، 207-238.
صالحی، م.ر. (1395). بررسی تأثیر تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات پسته در ایران. مجموعه مقالات اولین همایش بینالمللی افقهای نوین در علوم مدیریت و حسابداری. اقتصاد و کارآفرینی. انجمن افق نوین علم و فناوری تهران: خرداد 1396.
صفری، ا. و درخشنده، م. (1393). اقتصاد مقاومتی و نقش رسانه ملی در فرهنگ سازی. مجموعه مقالات اولین کنفرانس بینالمللی حسابداری، اقتصاد و مدیریت مالی. شرکت دانش محور ارتاخه، تهران: 4 تا 5 آبان 1393.
طاهری دمنه، م. و نادری خورشیدی، ع. (1393). آیندهنگاری منابع انسانی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از روش تلفیقی سناریوپردازی و تحلیل اثرات متقاطع. فصلنامه منابع انسانی ناجا، 9(36)، 29-49.
عبدالله زاده، غ. و شریف زاده، م.ش. (1397). توسعه کسبوکارآفرینی در کشاورزی. گرگان: انتشارات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان.
غفاری فرد، م.، ذوافقاری، م.، صیادی، م.، علم الهدی، ن. و باقری، س. (1395). بررسی و ارزیابی شاخصها و حوزههای کلان اقتصاد ایران (با تأکید بر سیاستها و راهبردهای کلان کشور)، تهران: انتشارات مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر، معاونت علم و فناوری.
کریم، م.ح.، صفدری نهاد، م. و امجدی پور، م. (1393). توسعه کشاورزی و اقتصاد مقاومتی، جایگزین نفت. فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان، 2(6)، 103-127.
ماقبل، ر.، موحدی، ر.، نادری مهدیی، ک. و غضنفری، ع. (1393). تحلیل راهکارهای توسعه و تقویت کسبوکارهای الکترونیکی در بخش کشاورزی (مطالعه موردی: استان آذربایجان شرقی).فصلنامه کارآفرینی و کشاورزی، 1(1)، 1-14.
موحدی، ر. (1394). راهاندازی کسبوکارهای الکترونیکی در کشاورزی. نشریه کارآفرینی و کشاورزی،2(3)،23-42.
نکویینائینی، س.ع. (1394). سنجش پایداری نظامهای بهره برداری کشاورزی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی. فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان، شماره 9، 123-140.
هدایت نظری، ف.، تونج، م. و ارزیده، م. (1397). تجزیه و تحلیل صادرات تجارت با مشتری تجارت الکترونیک از ایتالیا به ایران. فصلنامه پژوهشهای جدید در مدیریت و حسابداری، شماره 49، 355-365.
Canavari, M., Miniucchi, D., Nocella, G., & Viaggi, D. (2003). Electronic commerce in agriculture and agribusiness: the case of Emilia Romagna (ITALY), EFITA 2003 Conference, 189-200 pp. Debrecen, Hungary. case of developing countries. Journal of Small Business and Enterprise Development, 20 (4), 754 – 787.
Chaffey, D., & Chadwick, F. (2019). Digital marketing(strategy, implementation and practice). 7th Edition. Six edition. British Library Cataloguing-in-Publication Data.
Chaffey, D., Chadwick, F., Mayer, R., & Johnston, K. (2016). Digital Marketing (strategy, Implementation and Practice. 7th Edition. Third edition. British Library Cataloguing-in-Publication Data.
ESCAP ( 2007). Developing women's entrepreneurship and e-business in green cooperatives in the Asian and pacific region. United Nations, New York.
Feder, G. (1982). On exports and economic growth. Journal of Development Economics, 12(3), 59- 73.
Gumede, V. (2004). Export propensities and intensities of small and medium manufacturing enterprises in south Africa. Small Business Economics, 22(5), 379-389.
Helleiner, G. (1986). Outward orientation, import instability and African economic growth: an empirical investigation. Theory and Reality in Development, 43(9), 139-153.
Maru, W. (2003). Information and communication technology use in agricultural extension in India. Agricultural Research and Extension Network, 135(1), 1-20.
Mcfarlen, D. (2003). Internet adoption and use of e-commerce strategies by agribusiness firms in Alabama. Presented at the annual meetings of the southern agricultural economic association, February 3, Mobile.
Navarro-García, A., Arenas-Gaitán, J., Rondán-Cataluna, F.J., & Rey-Moreno, M. (2016). Global model of export performance: moderator role of export department. Journal of Business Research, 69, 1880-1886.
Saban, K. (2006). Strategic preparedness: critical requirement to maximize ecommerce investment. Electronic Markets, 11(1), 26-36.
Shin, N. (2004). Strategies for Competitive Advantage in Electronic Commerce.Retrievedfromhttp://xa.yimg.com/kq/groups/19572407/1409938480/name/STRATEGIES%252BFOR%252BCOMPETITIVE%252BADVANTAGE%252BIN%252ELECTRONIC%252BCOMME-RCE.pdf.Accessed November 13, 2011.
Strzębick, D. (2014). The development of electronic commerce in agribusiness–the Polish example. 2nd global conference on business, economics, management and tourism. 30-31October 2014. Prague. Czech Republic.