نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشآموختة کارشناسی ارشد توسعة روستایی، دانشگاه زنجان
2 استادیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه زنجان
3 دانشیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه زنجان
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
The purpose of this study was to investigate the problems of courses in agricultural cooperatives in Zanjan province. Correlation – descriptive method used in this study. Agricultural cooperative managers in Zanjan province formed the population of the study. The sample size was estimated using Cochran formula (n=80). The questionnaire was used to collect data. The validity of the questionnaire was approved by a panel of academic experts. Pilot-test and calculating Cronbach's alpha coefficients were used to measure the reliability (0.88).Based on the results of the factor analysis main educational problems of agricultural cooperatives were summarized into 5 factors including: Low-flexibility and teacher-centered education or lack of knowledge, limited space and limited use of new technologies for training, instructional ineffectiveness due to budgetary constraints, teacher shortages and lack of funding, time and cost of learning to be poorly supervised adaptation educational needs of the community. These five factors together explained 65.44% of variance of educational problems. The comparison mean results showed that there was significant difference between view of women and men about educational problems including limited-time, limited use of new technologies in education, lack of education and limited space for addressing large classes.
کلیدواژهها [English]
. امینی، االف. و صفری شالی، ر. (1381). ارزیابی تأثیر آموزش در موفقیت شرکت های تعاونی مرغداران. علوم و فنون کشاورزی و منابع طبیعی، 6 (2)، 17-28.
2. پورآتشی، م.، علیرضایی، م.، موحد محمدی، ح. و شعبانعلی فمی، ح. (1391). تحلیل عاملهای فن آوری آموزشی موثر بر کیفیت آموزش های متوسطه کشاورزی مرکز آموزش کشاورزی حاجی آباد. فصلنامة پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شمارة 20، 13-20.
3. خصالی لنگرودی، الف.، خیری، ش. و یعقوبی، ج. (1391). عوامل مؤثر در اثربخشی دورههای آموزشی برگزار شده در شرکتهای تعاونی کشاورزی استان زنجان. فصلنامة تعاون و کشاورزی، 23(11)، 1-20.
4. دلیر، م. (1387). بررسی نقش آموزش در تحقق اهداف تعاونیها، فصلنامة پیک نور (علوم انسانی)، 7(4)، 44-65.
5. رضایی راد، م. (1391). شناسایی عوامل موفقیت در اجرای برنامه آموزش الکترونیکی در آموزش عالی. پژوهش در برنامه ریزی درسی، شمارة 33، 106-116.
6. سپه پناه، م.، میرک زاده، ع. و فرشادیان، م. (1392). مربیان در مؤسسات آموزش کشاورزی با توجه به برنامهریزی آموزشی به چه نوع توسعه دانش - مهارتی نیازمندند؟ فصلنامة فناوری آموزش، شمارة 30، 93-101.
7. صابریان، م. و حاج آقاجانی، س. (1385). فرآیند برنامهریزی درسی در علوم پزشکی. تهران: انتشارات سالمی.
8. علوی، ش.، مکارم، ج. و نمازی، ع. (1389). به کار گیری آموزش ضمن خدمت الکترونیکی؛ نظر مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله راهبردهای آموزش 3 (2)، 47-50.
9. فروشانی، ن.، خسروی پور، ب. و یعقوبی، ج.(1390). تحلیل مشکلات نظام آموزش کشاورزی و رفع آن ها از طریق آموزش سیار از دیدگاه کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دورة 2-42(2)، 218-209.
10. کری، ب. و جانی، ای. (1385). قدرت اینترنت در یادگیری. ترجمة رحیم عبادی. تهران: مؤسسة توسعة فناوری اطلاعات آموزشی مدارس هوشمند، چاپ عروج.
11. محمدی زائر، م.، خلفه نیلساز، م.، ترکمان، م. و اندرواژ، ل. (1390). بررسی عوامل آموزشگریزی مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکتهای تعاونی استان همدان، فصلنامة تعاون، 22 (7)، 37-64.
12. مروج، ف.، کلینی، ن. و شمس، ب. (1389). بررسی مقایسهای دانش دانشجویان شرکتکننده در دوره آموزشی پاتولوژی عملی به دو روش سنتی و الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مجله دانشکده پزشکی اصفهان، شمارة 120، 1484-1491.