آجیلی، ع. ، منجمزاده، ز. و اشرفی، پ. (1388). بررسی مسائل و مشکلات تعاونیهای زنان استان خوزستان و راههای ارتقای کمی و کیفی آنها. نشریه تعاون، شماره 208 و 209، 63-80.
آمدی، الف. و حسینینیا، غ. (1388). نقش تعاونیهای کشاورزی در ترویج کارآفرینی
( مطالعه موردی تعاونیهای کشاورزی تهران). مجله ترویج و اقتصاد کشاورزی، 1(4)، 71-81.
امیر اعظمی،م. وسروشمهر،ه. (1389). تأثیرمتغیرهایفردیواقتصادیزنانروستایی برمشارکتآناندرتعاونیتولید. مجلهپژوهشهایروستایی، 1(4)، 179-204.
حاجیمیررحیمی، د. و مخبر، ع. (1388). آموزش کارآفرینی و توسعه آن در نظام آموزش عالی علمی _کاربردی (دلایل و ضرورتها). فصلنامهپژوهشمدیریتآموزشکشاورزی، شماره9، 71-84.
خراسانی، الف. و عیدی، الف. (1389). تکنیکهای کاربردی نیازسنجی آموزشی با تأکید بر الزامات استاندارد بین المللی ISO10015. تهران: انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
رستمی، ف. و علیآبادی، و. (1392). ویژگیهاواثربخشیروشهایآموزشی-ترویجیازدیدگاهکارشناسان کشاورزی. فصلنامهپژوهشمدیریتآموزشکشاورزی، شماره 26.
زراءنژاد،م. ومنتظرحجت،الف.(1384). نگاهیبهمشارکتاقتصادیزناندرایران. پژوهشنامهیعلومانسانیواجتماعی، 5(17)، 77- 104.
زرافشانی، ک. ، آگهی، ح. و خالدی، خ. (1390). نیاز آموزشی زنان روستای قمام شهرستان سنقر (بر مبنای مدل بوریچ و تحلیل کوادرانت). زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، شماره 32، 167-185.
سازمان تعاونی روستایی. (1390). آمار تعاونیهای روستایی زنان.
سروشمهر،ه. (1388).بررسیشاخصهاوراهکارهایتوانمندسازیاقتصادیزنانروستاییشهرستانهمدان.پایان نامهکارشناسیارشدتوسعهروستایی.دانشگاهتهران. پردیسکشاورزیومنابعطبیعی.
سروش مهر، ه.، رفیعی، ح. کلانتری، خ. و شعبانعلیفمی، ح. (1388). بررسی پایگاه اقتصادی اجتماعی زنان روستایی و عوامل مؤثر بر بهبود آن، مطالعه موردی : شهرستان همدان. مجله پژوهشهای روستایی، 1(1)، 143-166.
سعدی، ح. (1386). ارزیابی تعاونی تولید روستایی در شهرستان کبوتردرآهنگ استان همدان. فصلنامه روستا و توسعه، 10(2)، 137-163.
سعدی، ح. ، اعظمی، م. و کریمی، س. (1386). آسیب شناسی تعاونیهای تولید کشاورزی در ایران (بررسی موانع توسعه تعاونیهای تولید در اقتصاد کشاورزی ایران، مطالعه موردی استان همدان، شهرستان کبوتردر آهنگ). ششمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران. دانشگاهی فردوسی. مشهد.
شائمی، ع. ، اعتباریان، الف. و خیرمند، م. (1390). نیازسنجی آموزشی زنان کارآفرین شهراصفهان. فصلنامه زن در توسعه و سیاست، 9(3)، 151 - 180.
شریفی، ز. ، ایروانی، ه. ، دانشورعامری، ه. و گلابی، س. (1392). نیازسنجی آموزشی زنان روستایی شهرستان نجف آباد ( کاربرد مدل بوریچ و تحلیل کوادرانت). همایش ملی زن و توسعه پایدار. مشهد.
ظریفیان، ش. و سلمان، م. (1391). شناسایی نیازهای آموزشی مدیران عامل تعاونیهای روستایی و کشاورزی منطقه شمالغرب ایران و عوامل مؤثر. تعاون و روستا، 3(10)،37-68.
عطائی، پ، و زمانی میاندشتی، ن. (1390). نقش تعاونی زنان روستایی در توانمند سازی اعضا. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 42-2، شماره 3، 433 - 444.
فتحی وارجارگاه، ک. (1384). نیازسنجی آموزشی (الگوها و فنونها). تهران: نشر آییژ.
گودرزی، م. (1389). نیازسنجی آموزشی کارشناسان ستادی شرکت خودرو سازی سایپا با تاکید بر الزامات بینالمللی آموزش ایزو 10015. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
مردانی، الف. و پزشکیراد، غ. (1392). براورد نیازهای آموزشی کشاورزان پیرامون مدیریت کیفیت محصولات کشاورزی (مطالعه موردی استان چهارمحالبختیاری). مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 45(3)، 439-449.
مؤسسه علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی. (1393). دفترچه راهنمای پذیرش دوره های تک پودمان مهارتی ویژه بهره برداران و شاغلین بخش کشاورزی. تهران: مؤسسه علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی.
نکویی نائینی، ع. (1389). مطالعه عوامل موثر بر موفقیت تعاونیهای روستایی شهرستان کرمانشاه. فصلنامه تعاون و روستا، شماره 4 و 5.
نیکیار، ط. ( 1382). بررسی اثرات گسترش شرکتهای تعاونی در ایجاد اشتغال با تأکید بر فارغ التحـصیلان دانشگاهی بیکار استان تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران .
نیکفرجام، ح. و جلیلی، م. (1391). مقایسهدیدگاهدانشجویانوصاحبنظراننسبتبهتواناییوصلاحیتهای مدرساندورههایعلمی-کاربردیمراکزآموزشعالىجهادکشاورزی. فصلنامهپژوهشمدیریتآموزشکشاورزى، شماره 21.
Fayrbarn,B., June, B., & Murray, F. 2003). Co-operatives and communitydevelopment: Economics in Social Perspective.Centre for the Study of Cooperatives.Saskatoon, Saskatchewan, pp. 254-255
FAO. (2012). UN launches new program to empower rural women and girls.
Freudenberger, K. S. (1994). Tree and land tenure: Rapid appraisal tools (Vol. 4). Rome: Food and Agriculture Organization of the United Nations.
Hisrich, R. & Brush, C. (1998). The woman entrepreneur: Management skill and business problems. Journal of Small Business Management, 22, 30-37.
Krejcie, R.V. & Morgan, D.W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and psychological Measurement, 30, 607-610.
Mudukuti, A. E., & Miller, L. (2002). Factors related to Zimbabwe women’s educational needs in agriculture. Journal of International Agricultural and Extension Education, 9(2), 47-53.
Ndifon, M. H., Patrick, I. V., & Idiku, F. (2012). Extension educational need assessment of women farmer in south- Nigeria. International Journal of Humanities and Science, 2(13), 319-324.
Oczkowski, E., Krivokapaic-Skoko, B., & Plummer, K. (2013). The meaning importance and practice of co-operative principles: qualitative evidence from the Australian co-operative sector. Journal of Cooperative Organization and Management, 1(2), 54-63.
Parvin, S. (2008). Access of rural women to productive resources in Bangladesh: a pillar for promoting their empowerment. International Journal of Rural Studies, 15(1), 1-8.
Sanyang, S. E. & Huang, W. (2008).Green cooperatives: A strategic approach developing women entrepreneurship in the Asia and Pacific Region, World Journal of Agricultural Sciences, 4(6), 674-68.
Witkin, B. R. (1984) Assessing need in educational and social Programs. San Francisco: Jossey Bass.
Zarafshani, K., Agahi, H., & Khaledi, Kh. (2011). The educational requirement of the women of Sanghor,s Ghomam villag (based on Borich and Quadrant model). Journal of Woman in Development and Policy.